آموزش معلم
لیلا دوبختی؛ سودا مسعودی
چکیده
مطالعه حاضر بر آن است تا کاربرد آموزش معلم سفارشی و آموزش معلم مبتنی بر تفاوتهای زبانآموزان را برای بهبود مصونیت موثر مدرسان زبان انگلیسی معین کند. برای این منظور، 62 مدرس زبان انگلیسی از 12 موسسه زبان ارومیه، ایران، انتخاب شدند. شرکتکنندگان به طور تصادفی در دو گروه مطالعه و مقایسه قرار گرفتند و از آنها خواسته شد تا پرسشنامه مربوط ...
بیشتر
مطالعه حاضر بر آن است تا کاربرد آموزش معلم سفارشی و آموزش معلم مبتنی بر تفاوتهای زبانآموزان را برای بهبود مصونیت موثر مدرسان زبان انگلیسی معین کند. برای این منظور، 62 مدرس زبان انگلیسی از 12 موسسه زبان ارومیه، ایران، انتخاب شدند. شرکتکنندگان به طور تصادفی در دو گروه مطالعه و مقایسه قرار گرفتند و از آنها خواسته شد تا پرسشنامه مربوط به مصونیت معلم را قبل از شروع جلسات رفتار تکمیل کنند. در مرحله رفتار این پژوهش، گروه مطالعه بر اساس زیرساختهای فراگیر مصونیت معلم و با استفاده از سیستم وبینار، در ده جلسه و به مدت پنج هفته، برنامه آموزش مصونیت معلم را دریافت کردند. گروه مقایسه، آموزش معلم مبتنی بر تفاوت زبانآموزان را بر اساس ویژگیهای برجسته زبانآموزان دریافت کردند. در آخر، هر دو گروه مجددا پرسشنامه مربوط به مصونیت معلم را تکمیل کردند تا اثربخشی رفتارهای فوق برای بهبود مصونیت موثر معلم را بررسی کنند. نتایج این مطالعه تاکید دارد که آموزش معلم در مصونیت مدرسان زبان انگلیسی بیتاثیر نیست. علاوه بر این، آموزش سفارشی مصونیت معلم، تاثیر مطلوبتری بر روی بهبود مصونیت موثر معلم داشت. یافتههای تحقیق اصولهای راهبردی مشخصی را در اختیار مدرسان قرار میدهد که ممکن است آنها را قادر سازد تا واحدهای فعلی آموزش معلم را اصلاح کرده و آموزش خود را متناسب با نیازهای مدرسان زبان تنظیم کنند.